tisdag 21 februari 2012

Kuddprojekt startat

Har haft de där runda kuddarna länge nu. Behovet uppstod när vi bytte ut resårmadrasserna mot vanliga madrasser. En gigantisk glipa mellan madrass/kudde och gavel. Nappar och annat ramlade ner. Nu har vi ju inte napproblemet längre men... Kuddarna är inköpta, de fungerar bra när man läser på kvällen eller när man är förkyld och behöver ha högläge. Men de har inte fått något överdrag, de är bara av rå skumgummi. Tillsvidare har de blivit inlindade i ett lakan!


Problemet har varit att jag inte har vetat hur jag vill att de ska se ut. Men så såg jag IA NYCKELPIGAs inlägg med scarfen. Och då visste jag HUR kuddarna skulle se ut. Men vilka färger skulle jag använda?  Var väldigt sugen på att ha något som machar filten med mormorsrutor som jag håller på med på jobbet (på rasterna).

   
Töijsen och jag var till stan och gick in i en affär för att köpa en speciell målarbok till henne, det råkade vara där jag köpt garnet till filten (för evigheter sedan). Och nu hade de ungefär samma färger igen! Det blev en full kasse med hem och projekt rundkudde startade på kvällen!


Jag gillar diagonalerna! Har en bit kvar, men detta hann jag i går kväll, så det går ganska fort. Vi får se om bloggen finns kvar om 25 år så där, då ska ni få se hur det blev :)

Inga kommentarer: