söndag 22 april 2012

Gårdagens stora fråga

Ni vet hur det är, ibland när vardagen känns trist börjar man ifrågasätta allt. Eller det kanske bara är jag som är sådan! Fast det kom ju fram att Mannen tänkte lite lika som jag, bara inte lika drastiskt.
Trist trist trist, tänker jag och tror att gräset är grönare någon annan stans. Är det detta jag är ämnad för? Jobba, jobba, jobba och sedan hem och skälla lite på ungarna innan de ska i säng! Låter fantastiskt trevligt! Nä, man borde dra! Dra bort från detta trista, grå vardagstramp. Bosätta sig på någon ö mitt i havet :-) Nä, jag menar någon öde ö! Rymma från detta sjuka konsumtionssamhälle. Jag vill inte bidra till jordens undergång, men jag klarar inte av att stå emot. Jag vill ha och vill ha mer. Men jag vill också spara, skulle kunna göra det, om jag inte handlade så mycket onödigt. Sedan visar det sig att Mannen tänker lika (fast han handlar inget).
Men idag skiner solen och det känns ändå lite ok att vara här i Vickland. Kanske ska damma av kassaboken bara, spara och betala av kåken, leva livet!

Inga kommentarer: